Megatest 55 letních pneumatik 205/55 R16 – AutoBild 2024, 1. část

03.03.2024 , Josef Drdlíček

Letošní drama na asfaltu startuje německý magazín AutoBild ve velkém stylu! Megatest 55 letních modelů 205/55 R16 rozdělil na dvě části a v té první přináší žebříček brzdné dráhy. Tipnete si název nejhorší pneumatiky, která potřebuje na zastavení o neuvěřitelných 20,6 metrů víc než šampion?


Letní sezóna už na sebe nenechá dlouho čekat – a tak redaktoři německého AutoBildu vypustili do světa první část obrovského testu letních pneu. V první části uvidíte 55 současných modelů ze všech cenových tříd v brzdné dráze na mokrém a suchém asfaltu.

Do dalšího kola – kde se komisaři zaměří na hloubkové porovnání jízdních vlastností – postupilo 20 nejlepších pneumatik. Krátká brzdná dráha je sice důležitá, ale ke stanovení nejbezpečnějšího obutí je zapotřebí více kritérií. Proto první část berte spíše jako ukazatel, kterým značkám se raději vyhnout obloukem. Druhou část publikujeme ještě tento měsíc.

Megatest 54 letních pneumatik 205-55 R16 – AutoBild 2024

V zastoupení všech cenových tříd uvidíte srovnání brzdné dráhy 55 modelů letních pneu v rozměru 205/55 R16. Všechny brzdné dráhy jsou v metrech; * na mokru z 80 km/h; ** na suchu z 100 km/h. Zdroj: AutoBild.de


1. místo
Continental PremiumContact 7

S bezkonkurenční brzdnou dráhou na mokru 25,8 metrů a na suchu jen 35,4 metrů, se Continental PremiumContact 7 stala šampionem první části testu. Novinka německého výrobce tak nastupuje v nejpopulárnějším rozměru 205/55 R16 se vší parádou. Není divu, že po této značce sahá čím dál tím víc řidičů. Držíme palce v dalším kole!

Continental PremiumContact 7

Chci vybrat Continental


2. místo
Kumho Ecsta HS52

Obrovským překvapením testu je dezén střední třídy Kumho Ecsta HS52. Na mokru potřebovala na zastavení jen o 3 desetiny metru (26,1 m) víc než vítězný Continental. Na suchém asfaltu pak 35,4 metrů. Pro zajímavost – předchozí model Kumho Ecsta HS51 porazil v roce 2021 v brzdné dráze Continental PremiumContact 6 a skončil na prvním místě. Jsme zvědaví, jak se bude Kumho dařit v dalším kole testu.

Kumho Ecsta HS52

Chci vybrat Kumho


3. místo
Vredestein Ultrac

Úctyhodného výkonu dosáhla i pneu Vredestein Ultrac, která na mokru zastavila po 26,6 metrech, na suchu pak po 36,1 metrech. Jelikož je ale pneu cenově srovnatelná s Kumho Ecsta HS52, raději doporučujeme sáhnout po Kumho – samozřejmě jen v případě, je-li hlavním kritériem brzdná dráha. Na to, která ze značek nabízí větší bezpečnost při jízdě, si budeme muset počkat do dalšího kola.

Vredestein Ultrac

Chci vybrat Vredestein


Zajímavosti testu

  • Na 4. místě skončila populární pneu střední třídy Hankook Ventus Prime4 K135. Na nabízí skvělý poměr ceny a výkonu – a historicky si již zvítězila v několika testech pneu. Například v roce 2022 si z megatestu brzdné dráhy 50 letních pneumatik 215/55 R17 odnesla stříbrnou medaili. Jsme zvědaví, na jaké příčce skončí tentokrát.
  • Slovenské pneu Matador Hectorra 5 se tentokrát příliš nedařilo. Se součtem brzdných drah 73 metrů bohužel patří k modelům, které redaktoři v rozměru 205/55 R16 nedoporučují. V dalším kole ji proto neuvidíme.

Pořadí a hodnocení brzdné dráhy testovaných pneu

Všechny brzdné dráhy jsou v metrech; * na mokru z 80 km/h; ** na suchu z 100 km/h.

Umístění Název dezénu Brzdná dráha na mokru Brzdná dráha na suchu Brzdná dráha celkem
1. Continental PremiumContact 7 25,8 35,4 61,2
2. Kumho Ecsta HS52 26,1 35,4 61,5
3. Vredestein Ultrac 26,6 36,1 62,7
4. Hankook Ventus Prime4 K135 27,7 35,9 63,6
5. Michelin Primacy 4+ 27,7 36,3 64,0
6. Toyo Proxes Comfort 27,5 36,7 64,2
7. Falken ZIEX ZE310 ECORUN 28,0 36,5 64,5
8. Maxxis Premitra 5 HP5 28,4 36,2 64,6
9. Pirelli Cinturato P7 C2 28,4 36,3 64,7
10. Bridgestone Turanza 6 27,9 36,9 64,8
11. Nexen N'fera Primus 27,7 37,2 64,9
12. Firestone Roadhawk 28,7 36,6 65,3
13. Goodyear Efficientgrip Performance 2 29,2 36,4 65,6
14. Uniroyal RainSport 5 27,7 37,9 65,6
15. Kleber Dynaxer HP4 28,8 37,4 66,2
16. Fulda EcoControl HP2 29,5 36,8 66,3
17. Giti GitiSynergy H2 29,8 36,6 66,4
18. BFGoodrich Advantage 29,1 37,4 66,5
19. GT Radial FE 2 29,3 37,4 66,7
20. Dunlop SP Sport Bluresponse 30,0 36,9 66,9
Nepostoupily do dalšího kola
21. Sava Intensa HP2 30,0 37,2 67,2
22. Debica Presto HP2 30,2 37,4 67,6
23. Semperit Speed-Life 3 28,8 39,0 67,8
24. Goodride ZuperEco Z-107 30,5 37,6 68,1
25. Apollo Aspire 4G + 30,7 37,6 68,3
26. Kenda Kenetica Pro KR210 31,2 38,6 69,8
27. Westlake ZuperEco Z-107 31,5 38,6 70,1
28. Petlas Imperium PT 515 31,4 39,0 70,4
29. Minerva F209 31,6 39,3 70,9
30. Leao Nora-Force HP100 33,1 38,0 71,1
31. Tristar EcoPower 4 32,1 39,5 71,6
32. Tracmax X-Privilo TX-1 32,5 39,2 71,7
33. Cooper Zeon CS8 33,0 38,9 71,9
34. Tomket Sport 33,3 38,6 71,9
35. Linglong Comfort Master 33,5 38,6 72,1
36. Ovation Eco-Vision VI-682 32,5 39,6 72,1
37. Sumitomo BC 100 33,2 39,2 72,4
38. Imperial EcoDriver 5 32,6 40,1 72,7
39. Tourador Wonder TH1 33,2 39,5 72,7
40. Zeta Tyres Alventi 33,1 39,6 72,7
41. Tigar High Performance 34,5 38,3 72,8
42. Milestone Green Sport GS05 33,7 39,2 72,9
Příliš dlouhá brzdná dráha
43. Matador Hectorra 5 32,9 40,1 73,0
44. Firemax FM601 34,9 38,4 73,3
45. Radar RPX800 33,3 40,2 73,5
46. Ceat SecuraDrive 33,3 40,6 73,9
47. Fortuna Ecoplus HP 34,9 39,1 74,0
48. Lassa Driveways 34,7 39,5 74,2
49. Atlas Green HP 35,1 39,3 74,4
50. Superia Tires Ecoblue HP 34,7 39,7 74,4
51. Nordexx NS9000 36,1 38,8 74,9
52. Berlin Tires Summer HP 1 35,6 41,1 76,7
53. Arivo Premio Arzero 38,0 40,1 78,1
54. DoubleCoin DC-99 42,1 39,6 81,7
55. Triangle AdvanteX TC101 39,7 42,1 81,8

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.