Letošní drama na asfaltu startuje německý magazín AutoBild ve velkém stylu! Megatest 55 letních modelů 205/55 R16 rozdělil na dvě části a v té první přináší žebříček brzdné dráhy. Tipnete si název nejhorší pneumatiky, která potřebuje na zastavení o neuvěřitelných 20,6 metrů víc než šampion?
Letní sezóna už na sebe nenechá dlouho čekat – a tak redaktoři německého AutoBildu vypustili do světa první část obrovského testu letních pneu. V první části uvidíte 55 současných modelů ze všech cenových tříd v brzdné dráze na mokrém a suchém asfaltu.
Do dalšího kola – kde se komisaři zaměří na hloubkové porovnání jízdních vlastností – postupilo 20 nejlepších pneumatik. Krátká brzdná dráha je sice důležitá, ale ke stanovení nejbezpečnějšího obutí je zapotřebí více kritérií. Proto první část berte spíše jako ukazatel, kterým značkám se raději vyhnout obloukem. Druhou část publikujeme ještě tento měsíc.
V zastoupení všech cenových tříd uvidíte srovnání brzdné dráhy 55 modelů letních pneu v rozměru 205/55 R16. Všechny brzdné dráhy jsou v metrech; * na mokru z 80 km/h; ** na suchu z 100 km/h. Zdroj: AutoBild.de
1. místo
Continental PremiumContact 7
S bezkonkurenční brzdnou dráhou na mokru 25,8 metrů a na suchu jen 35,4 metrů, se Continental PremiumContact 7 stala šampionem první části testu. Novinka německého výrobce tak nastupuje v nejpopulárnějším rozměru 205/55 R16 se vší parádou. Není divu, že po této značce sahá čím dál tím víc řidičů. Držíme palce v dalším kole!
2. místo
Kumho Ecsta HS52
Obrovským překvapením testu je dezén střední třídy Kumho Ecsta HS52. Na mokru potřebovala na zastavení jen o 3 desetiny metru (26,1 m) víc než vítězný Continental. Na suchém asfaltu pak 35,4 metrů. Pro zajímavost – předchozí model Kumho Ecsta HS51 porazil v roce 2021 v brzdné dráze Continental PremiumContact 6 a skončil na prvním místě. Jsme zvědaví, jak se bude Kumho dařit v dalším kole testu.
3. místo
Vredestein Ultrac
Úctyhodného výkonu dosáhla i pneu Vredestein Ultrac, která na mokru zastavila po 26,6 metrech, na suchu pak po 36,1 metrech. Jelikož je ale pneu cenově srovnatelná s Kumho Ecsta HS52, raději doporučujeme sáhnout po Kumho – samozřejmě jen v případě, je-li hlavním kritériem brzdná dráha. Na to, která ze značek nabízí větší bezpečnost při jízdě, si budeme muset počkat do dalšího kola.
Zajímavosti testu
- Na 4. místě skončila populární pneu střední třídy Hankook Ventus Prime4 K135. Na nabízí skvělý poměr ceny a výkonu – a historicky si již zvítězila v několika testech pneu. Například v roce 2022 si z megatestu brzdné dráhy 50 letních pneumatik 215/55 R17 odnesla stříbrnou medaili. Jsme zvědaví, na jaké příčce skončí tentokrát.
- Slovenské pneu Matador Hectorra 5 se tentokrát příliš nedařilo. Se součtem brzdných drah 73 metrů bohužel patří k modelům, které redaktoři v rozměru 205/55 R16 nedoporučují. V dalším kole ji proto neuvidíme.
Pořadí a hodnocení brzdné dráhy testovaných pneu
Všechny brzdné dráhy jsou v metrech; * na mokru z 80 km/h; ** na suchu z 100 km/h.
Umístění | Název dezénu | Brzdná dráha na mokru | Brzdná dráha na suchu | Brzdná dráha celkem |
---|---|---|---|---|
1. | Continental PremiumContact 7 | 25,8 | 35,4 | 61,2 |
2. | Kumho Ecsta HS52 | 26,1 | 35,4 | 61,5 |
3. | Vredestein Ultrac | 26,6 | 36,1 | 62,7 |
4. | Hankook Ventus Prime4 K135 | 27,7 | 35,9 | 63,6 |
5. | Michelin Primacy 4+ | 27,7 | 36,3 | 64,0 |
6. | Toyo Proxes Comfort | 27,5 | 36,7 | 64,2 |
7. | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | 28,0 | 36,5 | 64,5 |
8. | Maxxis Premitra 5 HP5 | 28,4 | 36,2 | 64,6 |
9. | Pirelli Cinturato P7 C2 | 28,4 | 36,3 | 64,7 |
10. | Bridgestone Turanza 6 | 27,9 | 36,9 | 64,8 |
11. | Nexen N'fera Primus | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
12. | Firestone Roadhawk | 28,7 | 36,6 | 65,3 |
13. | Goodyear Efficientgrip Performance 2 | 29,2 | 36,4 | 65,6 |
14. | Uniroyal RainSport 5 | 27,7 | 37,9 | 65,6 |
15. | Kleber Dynaxer HP4 | 28,8 | 37,4 | 66,2 |
16. | Fulda EcoControl HP2 | 29,5 | 36,8 | 66,3 |
17. | Giti GitiSynergy H2 | 29,8 | 36,6 | 66,4 |
18. | BFGoodrich Advantage | 29,1 | 37,4 | 66,5 |
19. | GT Radial FE 2 | 29,3 | 37,4 | 66,7 |
20. | Dunlop SP Sport Bluresponse | 30,0 | 36,9 | 66,9 |
– | Nepostoupily do dalšího kola | – | – | – |
21. | Sava Intensa HP2 | 30,0 | 37,2 | 67,2 |
22. | Debica Presto HP2 | 30,2 | 37,4 | 67,6 |
23. | Semperit Speed-Life 3 | 28,8 | 39,0 | 67,8 |
24. | Goodride ZuperEco Z-107 | 30,5 | 37,6 | 68,1 |
25. | Apollo Aspire 4G + | 30,7 | 37,6 | 68,3 |
26. | Kenda Kenetica Pro KR210 | 31,2 | 38,6 | 69,8 |
27. | Westlake ZuperEco Z-107 | 31,5 | 38,6 | 70,1 |
28. | Petlas Imperium PT 515 | 31,4 | 39,0 | 70,4 |
29. | Minerva F209 | 31,6 | 39,3 | 70,9 |
30. | Leao Nora-Force HP100 | 33,1 | 38,0 | 71,1 |
31. | Tristar EcoPower 4 | 32,1 | 39,5 | 71,6 |
32. | Tracmax X-Privilo TX-1 | 32,5 | 39,2 | 71,7 |
33. | Cooper Zeon CS8 | 33,0 | 38,9 | 71,9 |
34. | Tomket Sport | 33,3 | 38,6 | 71,9 |
35. | Linglong Comfort Master | 33,5 | 38,6 | 72,1 |
36. | Ovation Eco-Vision VI-682 | 32,5 | 39,6 | 72,1 |
37. | Sumitomo BC 100 | 33,2 | 39,2 | 72,4 |
38. | Imperial EcoDriver 5 | 32,6 | 40,1 | 72,7 |
39. | Tourador Wonder TH1 | 33,2 | 39,5 | 72,7 |
40. | Zeta Tyres Alventi | 33,1 | 39,6 | 72,7 |
41. | Tigar High Performance | 34,5 | 38,3 | 72,8 |
42. | Milestone Green Sport GS05 | 33,7 | 39,2 | 72,9 |
– | Příliš dlouhá brzdná dráha | – | – | – |
43. | Matador Hectorra 5 | 32,9 | 40,1 | 73,0 |
44. | Firemax FM601 | 34,9 | 38,4 | 73,3 |
45. | Radar RPX800 | 33,3 | 40,2 | 73,5 |
46. | Ceat SecuraDrive | 33,3 | 40,6 | 73,9 |
47. | Fortuna Ecoplus HP | 34,9 | 39,1 | 74,0 |
48. | Lassa Driveways | 34,7 | 39,5 | 74,2 |
49. | Atlas Green HP | 35,1 | 39,3 | 74,4 |
50. | Superia Tires Ecoblue HP | 34,7 | 39,7 | 74,4 |
51. | Nordexx NS9000 | 36,1 | 38,8 | 74,9 |
52. | Berlin Tires Summer HP 1 | 35,6 | 41,1 | 76,7 |
53. | Arivo Premio Arzero | 38,0 | 40,1 | 78,1 |
54. | DoubleCoin DC-99 | 42,1 | 39,6 | 81,7 |
55. | Triangle AdvanteX TC101 | 39,7 | 42,1 | 81,8 |