Redaktoři magazínu AutoBild si pro 1. test roku 2022 vybrali populární rozměr 215/55 R17. Ten řidiči nejčastěji obouvají na vozy VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo. Test je rozdělený na dvě fáze – v té první najdete srovnání brzdných drah 50 letních pneumatik ve všech cenách. Prozradíme, že tentokrát vévodí levnější střední třída.
Pokud vás zajímají výsledky 21 nejlepších pneu z tohoto testu, mrkněte na
megatest brzdné dráhy 50 letních pneumatik 215/55 R17, 2. část – AutoBild 2022.
Zima už je téměř za námi, a tak německý AutoBild připravil pro rok 2022 úvodní srovnání 50 letních pneumatik. V první fázi se redaktoři zaměřili na srovnání brzdných drah na suché a mokré dráze. Do dalšího kola – kde dojde i na srovnání jízdních vlastností v 16 disciplínách – se probojovalo jen 21 dezénů. Najdete mezi nimi svou oblíbenou značku?
V zastoupení všech cenových tříd tentokrát uvidíte 50 značek 215/55 R17. Která brzdí nejlépe? Zdroj: Autobild.de
Vítězí japonský Bridgestone, střední třída ale tvrdě konkuruje
Pravidelné čtenáře naší sekce testy pneu vítězství pneumatik Bridgestone nepřekvapí. Model Turanza T005 už pro sebe historicky urval vítězství hned několikrát – a letos jej uvidíte na stupínku vítězů minimálně třikrát. ADAC totiž publikoval další dva testy (test letních pneu 185/65 R15 a test letních pneu 215/60 R16), kde se japonskému dezénu dařilo na výbornou.
Velkým překvapením testu je ale obsazení druhé a třetí příčky. Pláště střední třídy Hankook Ventus Prime 4 K135 a Kumho Ecsta HS52 totiž ukazují, že i za méně peněz může obutí brzdit jako to prémiové – tedy spolehlivě a bezpečně.
Pro srovnání, Bridgestone Turanza T005 má celkový součet brzdné dráhy na suchu a mokru 63,3 metrů. Hankook zastaví po 63,6 metrech a Kumho po 64,3 metrech. Rozdíly mezi cenou tak mohou být výrazné, kvalita (zdá se) je však čím dál tím víc stejná.
1. místo
Bridgestone Turanza T005
Díky mimořádně krátké brzdné dráze na mokru si Bridgestone vysloužila od komisařů postup do dalšího. Stačilo ji na to totiž 27,5 metrů, což je nejlepší výsledek testu. Na suchu pak zastavila po 35,8 metrech. Japonskou značku jsme si velmi oblíbili kvůli fantastickým výsledkům zimního modelu Blizzak LM-005. Držíme proto pěsti.
2. místo
Hankook Ventus Prime 4 K135
Druhý nejlepší dezén testu na mokru je jihokorejská pneu Hankook Ventus Prime 4 K135 – novinka roku 2022. Ta zastavila jen o 30 centimetrů později než Bridgestone Turanza T005 – tedy po 27,8 metrech. Na suchu pak brzdí totožně po 35,8 metrech. Zásadní výhodou dezénu střední třídy je také pořizovací cena. Ta je totiž ve všech rozměrech výrazně nižší než u prémiovek. Uvidíme, co přinese další kolo.
3. místo
Kumho Ecsta HS52
O pneumatikách značky Kumho slyšíme v testech čím dál častěji. Vzhledem k nižší pořizovací ceně, a přitom skvělým výsledkům, nás to ale nepřekvapuje. Tím spíš, když pneumatiky třídy zastaví na mokru po 28,6 metrech a na suchu brzdí o 10 centimetrů lépe než Bridgestone Turanza T005 a Hankook Ventus Prime 4. Zkrátka hudba pro naše uši. Těšíme se na další kolo testu.
Přehled 21 pneu postupujích do další fáze testu
Umístění |
Název dezénu |
Brzdná dráha na mokru v metrech | Brzdná dráha na suchu v metrech | Brzdná dráha celkem v metrech |
---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Turanza T005 | 27,5 | 35,8 | 63,3 |
2. | Hankook Ventus Prime 4 K135 | 27,8 | 35,8 | 63,6 |
3. | Kumho Ecsta HS52 | 28,6 | 35,7 | 64,3 |
4. | Vredestein Ultrac | 28,2 | 36,1 | 64,3 |
5. | Falken Ziex ZE310 Ecorun | 27,9 | 36,5 | 64,4 |
6. | Nokian Powerproof | 28,9 | 35,7 | 64,6 |
7. | Dunlop SP Sport Maxx RT2 | 28,8 | 36,1 | 64,9 |
8. | Michelin Primacy 4 | 29,3 | 36,2 | 65,5 |
9. | Toyo Proxes Comfort | 29,6 | 35,9 | 65,5 |
10. | Nexen N'Fera Primus | 28,6 | 37,2 | 65,8 |
11. | Fulda SportControl 2 | 29,4 | 36,5 | 65,9 |
12. | Kleber Dynaxer HP4 | 29,9 | 36,2 | 66,1 |
13. | Sava Intensa UHP 2 | 29,8 | 36,3 | 66,1 |
14. | Maxxis Premitra HP5 | 28,9 | 37,3 | 66,2 |
15. | Debica Presto UHP 2 | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
16. | Goodyear Efficient Grip Performance 2 |
29,7 | 36,8 | 66,5 |
17. | GT Radial FE2 SUV | 29,7 | 37,0 | 66,7 |
18. | BF Goodrich Advantage | 31,0 | 36,3 | 67,3 |
19. | Laufenn S Fit EQ+ LK01 | 31,9 | 36,5 | 68,4 |
20. | Goodride Zuper Ace SA-57 | 31,3 | 37,3 | 68,6 |
21. | Continental EcoContact 6 | 32,7 | 36,4 | 69,1 |
Zdroj: Autobild.de