V největším testu zimních pneu roku 2020 autoklubu Autobild najdete pneu ekonomické, střední i prémiové třídy. Ve výběru 50 modelů 245/45 R18 je tentokrát i osvědčená klasika Barum Polaris 5.
Redaktoři německého Autobildu mají v posledních letech napilno. Na trhu se totiž objevují desítky nových značek za dostupnou cenu, které o sobě sebevědomě prohlašují, že jsou prémiové. Jak ale sami zjistíte, realita bývá až děsivě odlišná!
Jak se testovalo
Jako testovací vůz komisaři tentokrát vybrali BMW řady 5, na které postupně obuli 50 anonymně nakoupených značek v rozměru 245/45 R18 ze všech cenových tříd.
O postupu 20 modelů do 2. fáze testu rozhodla délka brzdné dráhy na mokru při rychlosti 80 km/h, kde se počet pneu zredukoval na 30. A poté délka brzdné dráhy na sněhu (50 km/h), kde vypadlo dalších 10 značek.
20 nejlepších pneumatik pak komisaři podrobili komplexním zkouškám, ve kterých prověřili jízdní vlastnosti ve všech zimních podmínkách.
Česká reprezentace Barum a Tomket
Hlavním lákadlem tohoto testu je účast dvou českých značek. Ani jednu z nich nemusíme dlouze představovat. Barum nabízí řidičům modely v ekonomické třídě už více než 70 let. Od roku 1993 navíc díky fúzi těží ze zkušeností německého výrobce Continental.
Tomket je oproti tomu teprve mladá značka, kterou čeští řidiči znají například díky masivní marketingové kampani v rádiích a na billboardech. Právě tam jsme mohli o výrobci Tomket slyšet jako o kvalitních pneumatikách za dostupnou cenu.
A jak si tedy vedli čeští zástupci v testu? Pneumatika Barum Polaris 5 se v první fázi testu umístila na krásném 10. místě. Na mokru zabrzdila po 35,2 metrech, na sněhu po 24,9 m. Pro srovnání – vítězná Bridgestone Blizzak LM-005 potřebuje k zastavení na mokru 30,3 metrů a na sněhu 24,5 m. Výsledek ukazuje, že i ekonomická třída může konkurovat prémiové… a Barum Polaris 5 tak postupuje do další fáze testu.
1. místo
Bridgestone Blizzak LM-005
Vítězem je pneumatika Bridgestone Blizzak LM-005, která zopakovala svůj úspěch z testu brzdné dráhy zimních pneumatik 225/45 R17 – Autobild 2019. I tentokrát nemá v brzdění na mokru soupeře.
Uvidíme, jak si povede v další fázi testu.
2. místo
Michelin Pilot Alpin 5
Šampionem v brzdění na sněhu je francouzský Michelin Pilot Alpin 5, který i po letech přesvědčuje nadčasovou kvalitou. Dočká se pneumatika medaile i v další fázi testu?
3. místo
Semperit Speed-Grip 3
Neprémiový výrobce Semperit Speed-Grip 3 si oproti loňskému testu brzdné dráhy zimních pneumatik 225/45 R17 – Autobild 2019 vylepšuje pozici o jednu příčku a dokazuje, že střední třída má řidičům rozhodně co nabídnout. Pneu navíc pořídíte za nižší cenu než pneumatiky v prémiové třídě.
4. místo
Continental ContiWinterContact TS 850P
Prémiový Continental ContiWinterContact TS 850P v brzdné dráze jen málo kdy obsadí první příčku. V komplexním testech jej ale komisaři často chválí za nejvíce vyvážené jízdní vlastnosti. Držíme pěsti v další fázi testu.
5. místo
Hankook Winter i*cept evo3 W330
Pneumatika střední třídy Hankook Winter i*cept evo3 W330 zabrzdila na sněhu jen o 0,7 metru dál než Michelin. Bude mu šlapat na paty i v další fázi testu?
Přehled 20 pneu postupujích do další fáze testu
Umístění |
Název dezénu |
Brzdná dráha na mokru v metrech | Brzdná dráha na sněhu v metrech | Brzdná dráha celkem v metrech |
---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Blizzak LM-005 | 30,3 | 24,5 | 54,8 |
2. | Michelin Pilot Alpin 5 | 31,9 | 24,3 | 56,2 |
3. | Semperit Speed-Grip 3 | 30,8 | 26 | 56,8 |
4. | Continental ContiWinterContact TS 850P | 31,8 | 25,2 | 57 |
5. | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 32,3 | 25 | 57,3 |
6. | Vredestein Wintrac Pro | 33,2 | 24,9 | 58,1 |
7. | BFGoodrich g-Force Winter 2 | 34,1 | 24,6 | 58,7 |
8. | Kleber KRISALP HP3 | 34,4 | 24,6 | 59 |
9. | GoodYear UltraGrip Performance+ | 34,4 | 24,8 | 59,2 |
10. | Uniroyal MS plus 77 | 34,2 | 25 | 59,2 |
11.–12. | Barum Polaris 5 | 35,2 | 24,9 | 60,1 |
11.–12. | Nokian WR A4 | 34,6 | 25,5 | 60,1 |
13. | Dunlop Winter Sport 5 | 35,2 | 25 | 60,2 |
14. | Apollo Aspire XP Winter | 35,1 | 25,3 | 60,4 |
15. | Giti GitiWinter W1 | 35,2 | 25,4 | 60,6 |
16.–17. | Cooper WeatherMaster SA2+ | 34,6 | 26,1 | 60,7 |
16.–17. | General Altimax Winter 3 | 36 | 24,7 | 60,7 |
18. | Fulda Kristall Control HP2 | 36,3 | 24,5 | 60,8 |
19.–20. | Laufenn I FIT Plus | 36,2 | 24,8 | 61 |
19.–20. | Pirelli Winter Sottozero 3 | 35,2 | 25,8 | 61 |
Zdroj: Autobild.de