- Nemáte dostatečný zůstatek na účtu
Disponibilní zůstatek na účtu je menší než celková částka za zboží v košíku. - Vaše karta nemá povolené internetové platby
- Tento problém je častý u nově vydaných karet. Pokud obdržíte od banky novou kartu, zkontrolujte si ve vašem internetovém bankovnictví, že má vaše karta povolené internetové platby. Pokud ne, platby si v bankovnictví povolte, případně kontaktujte vaši banku. -
Překročení limitu vaší karty
Pokud máte na vaší kartě nastavené limity pro internetové platby a tento limit překročíte, banka platbu zamítne.Na kartě mohou být nastavené tyto limity:
- objemové – maximální povolená částka za jednu platbu, nebo
- denní finanční limit na uskutečněné transakce na počet plateb – povolený počet plateb za jeden den
Limity si upravte ve vašem bankovnictví, a platbu zkuste znovu. - Vaše karta expirovala
S kartou, které vypršelo datum expirace (datum expirace najdete na vaší platební kartě), nezaplatíte. -
Zadali jste špatně jeden z údajů na kartě - číslo karty, špatnou platnost karty, ověřovací kód nebo kód 3D Secure
Chybička se vloudí a vy špatně opíšete některý z číselných údajů. Nejčastěji je problém s:
- číslem karty - pole "Číslo vaší karty:"
- platnost karty - pole "Platnost karty do:"
- ověřovací CVC kód - tzv. CVC kód je 3-místné číslo, které najdete na zadní straně karty v bílém podpisovém proužku
- kódem 3D Secure, který zasílá vaše banka, jedná se o jednorázový kód, který zasílá banka svému klientovi na telefonní číslo. 3D Secure je vnímána jako vyšší ochrana pro platby na internetu. Bez něj se platba neuskuteční.
Popis údajů na kartě (obrázek výše), které je nutné doplnit do platební brány (obrázek níže) při platbě kartou.
Poznámka: Pro povolení plateb na internetu a nastavení ověřování 3D Secure kontaktujte prosím zákaznickou linku své banky.