Když zadáte do vyhledávače výraz "nejbezpečnější pneumatiky", zobrazí vám značkové pneumatiky Nokian. Není to žádná náhoda nebo účelová manipulace. Zimní pláště od Nokianu tvoří absolutní špičku mezi zimními dezény na trhu. Na tom se shoduje celá motoristická veřejnost. Jakou novinku si připravil tento průkopník ve výrobě bezpečného obutí na nadcházející zimní sezónu?
Nokian WR D4 - Přilnavost na mokru, jakou osobní vozy ještě nepoznaly
To tady ještě nebylo. První zimní pneumatika pro osobní vozy s nejlepší přilnavostí třídy A na mokru. Pro představu: rozdíl v brzdné dráze pneumatiky třídy A a F činí 18 metrů. Zimní pneumatiky od Nokianu měly vždy výjimečné postavení a prvenství v adhezi to jenom potvrzuje.
Už žádné prokluzování. Je tu nová směs Nokian Twin Trac Silica
Přítomnost každé částice látky má svůj důvod. Každý detail zapadá do dokonale sehraného celku a výsledkem je pneumatika s výjimečnou jízdní stabilitou. Při výrobě založené na inovativních postupech se používá kaučuk, silika a řepkový olej. I díky tomu odolává většímu opotřebení či nárazu.
ZajímavostKvalitu dezénu prověřilo i tvrdé arktické počasí. Testování probíhalo na různých místech. Dokonce až v dalekém laponském městě Ivalo, kde má firma Nokian Tyres testovací centrum. |
Nokian Block Optimized Siping - ztělesněná spolehlivost
U Nokian WR D4 našli vývojáři optimální podobu vzorku pomocí počítače a při návrhu designu vážili každičký tvar všech bloků. Dokonce i linku, po které protíná jednotlivá lamela běhoun. Ve finále získala pneumatika od Nokianu přilnavost a ovladatelnost, jakou nemají žádné jiné zimní pláště. Pneumatiky Nokian WR D4 se liší středovým žebrem od ostatních zimních duší. Masivní linka nazvaná Steering Precision Rib tvoří pomyslnou osu pláště. Vychází z ní speciální "výběžky", které zvyšují ovladatelnost. Na obrázku si můžete všimnout, že se střídají. Středové žebro se nejvíc zasluhuje o vynikající odezvu na řízení. Hned vedle navazují bloky drážek ve skupině po třech.
Zvláštností tohoto dezénu je agresivní aktivační lamela, která přispívá k lepšímu zrychlování a brždění. Ta našla svoje místo uprostřed ramenních bloků. Na jejich bocích najdete navíc členité fasety zvyšující přilnavost.
Lamela Steering Precision Rib | Výkonnostní bloky na sníh | Směs Nokian Twin Trac Silica |
Nebojte se aquaplaningu
Rozbředlý sníh představuje větší nebezpečí než led na silnici. Z toho vycházel tým vedený manažerem vývoje Olli Seppälou. Proto použil technologii Slush Blower - inovaci odvádění rozbředlého sněhu včetně posilovače pro hluboký sníh (Deep Snow Booster). Aby auto lépe zdolávalo sněhovou vrstvu, přidali inženýři vyleštěné drážky.
Chvála nízké spotřebě a hlučnosti
Ve Finsku nemysleli jen na bezpečnost, ale zaměřili se také na co nejnižší úroveň hluku. Směs mezi bočnicí a běhounem maximálně absorbuje zvukové vlny. Jen minimum mechanického vlnění přechází do ráfku, což znamená nižší hlučnost v prostorech pro cestující. Musíme zmínit i nízký valivý odpor, který má za následek nízkou spotřebu paliva.
Každý dezénový blok a každá lamela mají přesný tvar a funkci, což se projeví na vynikající přilnavosti a ovladatelnosti pneumatiky.
Shrnutí:
Zimní pneumatiky Nokian WR D4 bravurně drží stopu na mokré vozovce. Dosahují špičkových výkonů na sněhu. Na českých silnicích chvíli projíždíte břečkou, chvíli musíte čelit namrzlé vozovce. Nokian WR D4 jsou do takových proměnlivých podmínek přesně stavěné. Směrový profil brání prokluzování i aquaplaningu. Nový dezén nabízí stabilitu a precizní ovladatelnost. Model dostanete v široké paletě velikostí od 14 do 20 palců s rychlostními kategoriemi od Q do W.
Nejprodávanější rozměry:
- Nokian WR D4 195/65 R15 91 H
- Nokian WR D4 205/55 R16 91 H
- Nokian WR D4 225/45 R17 94 H