V testu německého magazínu Sport Auto v rozměru 235/35 R19 chtěli redaktoři ověřit, zda zajistí celoroční pneumatiky dostatečnou přilnavost i v případě, že je nasadíte na výkonný sportovní vůz.
Zatímco první celoroční modely měly většinou úzký dezén, aby se dobře rozjížděly na sněhu, dnes najdeme celoroční pneumatiky v každém rozměru, na který si vzpomenete. Jak je to tedy v širokých sportovních rozměrech? Výsledky se lišily pneumatiku od pneumatiky.
Vítězný Michelin CrossClimate 2 měl na sněhu prakticky stejný rozjezd i ovladatelnost jako zimní pneumatiky, ale za většinou ostatních celoroček zaostával na mokru. Přesně naopak to měl dezén Vredestein Quatrac Pro, který skončil na druhém místě – nejlepší hodnocení na mokru a zároveň nejhorší na sněhu. Pokud proto hledáte skutečně univerzální pneumatiku, doporučujeme se podívat i na třetí místo, kde se umístil Continental AllSeasonContact.
Testovacím vozem byl sportovní model Hyundia I30N. Zdroj: Sportauto.de
Umístění |
Název dezénu |
Sucho | Mokro | Sníh | Životnost a spotřeba | Celkem |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Michelin CrossClimate 2 | 9,1 | 7,0 | 9,8 | 9,4 | 8,5 |
2. | Vredestein Quatrac Pro | 8,1 | 9,7 | 6,6 | 6,5 | 8,4 |
3. | Continental AllSeasonContact | 7,7 | 8,0 | 8,6 | 8,8 | 8,0 |
4. | Bridgestone Weather Control A005 | 7,7 | 7,8 | 7,5 | 7,3 | 7,7 |
5. | Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 | 6,9 | 8,2 | 7,9 | 5,9 | 7,4 |
6. | Toyo Celsius AS2 | 8,0 | 6,4 | 6,8 | 5,9 | 6,2 |