Každá třetí prodaná pneumatika je celoroční. Proto inženýři autoklubů ACE, ARBÖ a GTÜ spojili síly a porovnali 9 celoroček pro kompaktní SUV s rozměrem 215/50 R18. Tipnete si, jak dopadly zimní testy 100 kilometrů jižně od švédského polárního kruhu?
Tentokrát uvidíte srovnání 9 SUV celoročních pneumatik v rozměru 215/50 R18. Zdroj: Ace.de
1. místo
Continental AllSeasonContact 2
Pneumatika Continental AllSeasonContact 2 si vybojovala první místo díky vyváženému výkonu ve všech podmínkách. S celkovým hodnocením 193 bodů, což odpovídá kategorii „velmi doporučeno“, excelovala především v brzdění na sněhu (51 bodů) a na mokré vozovce (66 bodů). Předvedla také skvělou ovladatelnost a nízký valivý odpor, což snižuje spotřebu paliva a prodlužuje kilometrový nájezd. Ten inženýři naměřili až na 67 410 km.
✅ Vynikající brzdění a stabilita na sněhu
✅ Skvělý výkon na mokré vozovce
✅ Dlouhá životnost a nízké provozní náklady
❌ Vyšší hlučnost při jízdě na suchu
2. místo
Michelin CrossClimate 2 SUV
Pneumatika Michelin CrossClimate 2 SUV se umístila na druhém místě s celkovým hodnocením 190 bodů, což také spadá do kategorie „velmi doporučeno“. Vynikala především v ovladatelnosti na sněhu (62 bodů) a velmi solidním výkonem na mokru (58 bodů). I když byla na suchu (44 bodů) o něco slabší než konkurence, díky vysokému kilometrovému nájezdu a nízké spotřebě paliva jde za nás o víc než vynikající obutí. Tím spíš, že díky technologii EverGrip si dezén uchová stejné jízdní vlastnosti až do úplného opotřebení.
✅ Skvělá ovladatelnost na sněhu
✅ Dobrý výkon na mokré silnici
✅ Výhodný kilometrový nájezd
❌ Nižší výkon na suchu ve srovnání s konkurencí
3–5. místo
Bridgestone Turanza All Season 6
Pneumatika Bridgestone Turanza All Season 6 se společně s Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 a Pirelli Cinturanto All Season SF2 umístila na třetím místě s celkovým hodnocením 177 bodů. Nabízí více než solidní brzdění na sněhu (56 bodů) i na mokru (59 bodů). Vybrat z těchto tří pneu doporučujeme především na základě toho, kde primárně jezdíte. A také zohledněte pořizovací cenu.
✅ Dobré brzdění a stabilita na sněhu
✅ Solidní výkon na mokré silnici
✅ Nízké provozní náklady
❌ Slabší výkon na suchu ve srovnání s jinými modely
Zajímavosti testu
- Testy ukázaly, že použití letních pneumatik v zimním období je extrémně nebezpečné. Například nejhorší celoroční model zabrzdil na sněhu po 20,9 metru, zatímco letní potřeboval k zastavení z rychlosti 40 km/h více než 51 metrů.
- Zimní testy na sněhu probíhaly v Lulea (Švédsko) 100 kilometrů jižně od polárního kruhu. Letní na mokré vozovce v Papenburgu (Německo).
Pořadí a hodnocení 9 testovaných pneu
Umístění | Název dezénu | Sníh | Mokro | Sucho | Konečná známka | Hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|
1. místo | Continental AllSeasonContact 2 | 51 | 66 | 52 | 193 | Velmi doporučeno |
2. místo | Michelin CrossClimate 2 SUV | 62 | 58 | 44 | 190 | Velmi doporučeno |
3–5. místo | Bridgestone Turanza All Season 6 | 56 | 59 | 43 | 177 | Doporučeno |
3–5. místo | Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 | 53 | 56 | 43 | 177 | Doporučeno |
3–5. místo | Pirelli Cinturanto All Season SF2 | 45 | 61 | 51 | 177 | Doporučeno |
6. místo | Vredestein Quatrac Pro+ | 51 | 55 | 37 | 166 | Podmíněně doporučeno |
7. místo | Maxxis Premitra All Season AP3 SUV | 45 | 58 | 44 | 164 | Podmíněně doporučeno |
8. místo | Falken EUROALL SEASON AS210 | 52 | 57 | 40 | 163 | Podmíněně doporučeno |
9. místo | Toyo Celsius AS2 | 39 | 50 | 49 | 160 | Podmíněně doporučeno |
Velmi doporučeno: 190 bodů a více - Tyto pneumatiky vykazují vysoké hodnocení a jsou považovány za spolehlivé a bezpečné za všech podmínek. Jsou vysoce doporučovány pro nákup.
Doporučeno: 170–189 bodů - Pneumatiky v této kategorii jsou kvalitní a doporučují se pro většinu situací, i když nemusí dosahovat excelentních výsledků jako v kategorii „Velmi doporučeno“.
Podmíněně doporučeno: 150–169 bodů - Tyto pneumatiky vykazují průměrné výsledky a mohou mít slabší výkon v určitých podmínkách. Je třeba zvážit jejich použití podle specifických situací.
Nedoporučeno: Pod 150 bodů - Pneumatiky v této kategorii mají slabé výsledky a nejsou doporučovány, protože mohou být nebezpečné za určitých jízdních podmínek a mají nízkou kvalitu.
Zdroj: Ace.de