Hledáte pneumatiky pro SUV či menší dodávku? Pak vás potěší další test roku 2020, ve kterém redaktoři magazínu ADAC porovnali 12 modelů 235/55 R17 ze všech cenových kategorií. Výsledek je jasný – vyplatí se investovat jen do tří dezénů.
Komisaři podrobili pláště zatěžkávacím zkouškám v mnoha disciplínách na suché a mokré silnici. Důležitými faktory pro ně byla přilnavost v zatáčkách, brzdná dráha, kilometrový nájezd i spotřeba paliva. Mezi 4 pneumatikami, které redaktoři ohodnotili nejvyšší známkou, najdete 3 prémiové značky a 1 dezén střední třídy.
Rozměr 235/55 R17 je navíc vhodnou alternativou pro dodávkové pneu 215/65 R16 C testované v roce 2019, kde zvítězil dezén Apollo Altrust. Jeho brzdná dráha je však ještě další než u nejhoršího modelu v tomto testu.
1. místo
Michelin Primacy 4
Druhé vítězství v roce 2020 zajistil Michelinu model Primacy 4. První zlato získal dezén Michelin Pilot Sport 4 v testu brzdné dráhy letních pneumatik 245/45 R18 - Autobild 2020.
Primacy 4 vyniká velmi vyváženou jízdou a perfektním chováním na mokré silnici, za které získala nejlepší celkové hodnocení. Vzorek navíc patří k nejlepším v kategorii opotřebení. Odhadovaný nájezd je 46 700 km.
Chci vybrat Michelin Primacy 4
2. místo
Bridgestone Turanza T005
Velkým překvapením je pro nás pneu Bridgestone Turanza T005, ktere se daří obvykle jen v menších rozměrech. Jedním z příkladů představuje test letních pneu 185/65 R15 ADAC, kde plášť získal zlato za perfektní jízdní vlastnosti. A v čem dominoval letos? Skvělým chováním na suché i mokré silnici a nízkou spotřebou paliva. Komisaři také ocenili výbornou přilnavost v zatáčkách.
Chci vybrat Bridgestone Turanza T005
3. místo
Maxxis Premitra 5
Třetí příčka náleží plášti Maxxis Premitra 5 za vysoký kilometrový výkon a dobré jízdní vlastnosti na suchu. Nákup by však měli řidiči zvážit kvůli průměrné ochraně proti aquaplaningu a nejhorší brzdné dráze na mokru. Model zastavil až o 5,2 metrů dál než nejlepší model testu. To odpovídá i dvěma šířím přechodu.
4. místo
Pirelli Cinturato P7
Veterán testu Cinturato P7 si zaslouží velkou pozornost díky skvělému chování na suchu a krátké brzdné dráze. Komisaři také ocenili výbornou ochranou proti aquaplaningu. Průměrné bodování za kilometrový nájezd a spotřebu paliva sice poslalo plášť na čtvrté místo, i přesto pneu patří u řidičů k velmi oblíbeným modelům. Zejména díky komfortu při jízdě a léty prověřeným zkušenostem.
Chci vybrat Pirelli Cinturato P7
Zajímavosti z testu
- Kumho Ecsta ES51 zvítězila v brzdění na mokru. Při 80 km rychlosti zastavila po 35,8 metrech.
- Pneumatika Laufenn S-Fit EQ patřící do stáje jihokorejské značky Hankook skončila na posledním míste. Redaktoři ji silně nedoporučují kvůli špatnému chování na mokru.
- Dezén Hankook Ventus Prime 3 předvádí stabilní jízdu na mokru a slušné výkony na suchu. Plášť střední třídy sice skončil na 5. místě, skvělý výkon a o třetinu nižší cena než u prémiovek z něj ale dělají ideální volbu pro ekonomicky smýšlející řidiče.
Pořadí a hodnocení testovaných pneu
Umístění | Název dezénu | Celkové hodnocení na mokru | Celkové hodnocení na suchu | Hlučnost | Opotřebení | Spotřeba paliva |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Michelin Primacy 4 | 2,2 | 2,0 | 2,3 | 1,0 | 2,0 |
2. | Bridgestone Turanza T005 | 2,3 | 1,9 | 2,6 | 2,0 | 1,4 |
3. | Maxxis Premitra HP5 | 2,4 | 1,9 | 2,7 | 2,0 | 2,3 |
4. | Pirelli Cinturato P7 | 2,4 | 1,7 | 2,7 | 2,5 | 2,3 |
5. | Hankook Ventus Prime3 K125 | 2,4 | 2,7 | 2,6 | 2,0 | 2,0 |
6. | Semperit Speed-Life 2 SUV | 2,7 | 2,5 | 2,6 | 1,0 | 1,9 |
7. | Yokohama BluEarth RV-02 | 2,7 | 2,6 | 2,1 | 2,0 | 2,6 |
8. | Continental EcoContact 6 | 2,8 | 2,0 | 2,3 | 1,0 | 1,2 |
9. | Esa+Tecar Spirit Pro | 2,8 | 2,4 | 2,5 | 1,0 | 2,1 |
10. | Kumho Ecsta HS51 | 2,2 | 3,0 | 2,5 | 2,5 | 2,5 |
11. | Kleber Dynaxer HP3 | 3,3 | 2,4 | 3,3 | 2,0 | 2,5 |
12. | Laufenn S Fit EQ | 5,0 | 2,1 | 2,3 | 2,0 | 2,5 |
Zdroj: Adac.de