ADAC zvolil pro další testování zimních pneumatik rozměr 185/60 R15 T vhodný pro menší vozy. Sedm pneumatik z celkového počtu 17 testovaných obdrželo, díky vyváženým vlastnostem a bez výrazně slabých stránek, hodnocení "dobrý" a lze je tedy obzvlášť doporučit. Jako testovací vůz byl použit VW Polo.
Z celkového vítězství se opět může radovat Continental, jelikož jejich pneumatika ContiWinterContact TS850 znovu prokázala své kvality, když obdržela nejlepší známky pro výkon na mokru, sněhu i ledu.
Těsně za ní se umístil Dunlop Winterresponse 2 s dobrými vlastnostmi na mokru a sněhu. Jako velice dobrá a vyrovnaná zimní pneumatika se v tomto rozměru ukázala také Michelin Alpin A4 s velkým kilometrovým výkonem. Podobně to platí pro Firestone Winterhawk 3, který exceluje také na suché a mokré vozovce. Za "dostatečné" byly označeny pneumatiky Pirelli Winter 190 Snowcontrol 3 a Barum Polaris 3.
Na druhé straně Hankook Winter icept RS (W442) zklamaly autory testu na mokré vozovce i sněhu, a proto dostaly nízké hodnocení. Falken Eurowinter HS-449 prokázal největší opotřebení ze všech testovaných pneumatik. Marangoni 4 Winter E+ zase dokázaly zvednout spotřebu vozidla o 0,4L/100 km oproti dezénu Semperit Speed-Grip 2.
Hodnocení v testu se značí známkou na škále od jedné do pěti, kdy jedna je výsledek nejlepší. Toto hodnocení se získá průměrem z několika hodnocených parametrů o různé procentní váze podle jejich důležitosti:
výborný |
+++ |
|
velmi dobrý |
++ |
|
dobrý |
+ |
|
dostatečný |
- |
|
nedostatečný |
-- |
- chování na suchu (15%)
- chování na mokru (30%)
- chování na sněhu (20%)
- chování na ledu (10%)
- hluk (5%)
- spotřeba paliva (10%)
- opotřebení (10%)
185/60 R15 T | Hodnocení ADAC | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Hluk | Spotřeba paliva | Opotřebení |
Váha | 15% | 30% | 20% | 10% | 5% | 10% | 10% | |
Continental ContiWinterContact TS850 | ++ | 2,4 | 1,9 | 1,9 | 1,9 | 2,8 | 1,8 | 1,5 |
Dunlop Winterresponse 2 | ++ | 2,4 | 1,9 | 1,9 | 2,2 | 3,1 | 1,5 | 2,5 |
Firestone Winterhawk 3 | ++ | 2,5 | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 3,2 | 1,9 | 2,3 |
Michelin Alpin A4 | ++ | 2,2 | 2,4 | 2,1 | 2,2 | 3,4 | 1,8 | 0,5 |
Nokian WR D3 | ++ | 1,7 | 2,2 | 2,2 | 2,3 | 3,5 | 2,1 | 2,3 |
Goodyear UltraGrip 8 | ++ | 2,4 | 2,3 | 2,1 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 2,5 |
Semperit Speed-Grip 2 | ++ | 2,2 | 2,4 | 2,5 | 2,5 | 3,3 | 1,5 | 2,5 |
Vredestein Snowtrac 3 | + | 2,7 | 2,6 | 1,9 | 2,3 | 3,6 | 2,1 | 2,3 |
Barum Polaris 3 | + | 2,6 | 2,9 | 2,2 | 2,3 | 3,1 | 2,4 | 2,5 |
Pirelli Winter190 Snowcontrol 3 | + | 2,1 | 3 | 2,0 | 2,5 | 3,8 | 2,0 | 2,5 |
GT Radial Champiro WinterPro | + | 2,8 | 2,7 | 3,2 | 3,1 | 2,5 | 2,4 | 2,3 |
Hankook Winter i*cept RS (W442) | + | 2,1 | 3,2 | 2,6 | 2,3 | 3,1 | 2,1 | 2,3 |
Falken Eurowinter HS449 | + | 2,1 | 2,6 | 2,2 | 2,2 | 3,5 | 2,4 | 3,5 |
Kleber Krisalp HP2 | + | 2,2 | 3,5 | 2,4 | 2,6 | 3,6 | 1,9 | 1,5 |
Nexen Eurowin 600 | - | 1,9 | 2,7 | 3,6 | 3,0 | 3,1 | 2,2 | 2,5 |
Kormoran Snowpro b2 | -- | 3,3 | 5,2 | 2,1 | 2,5 | 3,4 | 1,9 | 2,0 |
Marangoni 4 Winter E+ | -- | 2,2 | 5,5 | 3,9 | 2,8 | 3,8 | 2,8 | 1,5 |
Zdroj: www.adac.de
Může vás zajímat - Nové zimní pneumatiky pro sezónu 2013/2014