Prohlédněte si přehled nejběžnějších závad na pneumatikách a rady jak se jim vyhnout. Tato poškození většinou nevznikají kvůli výrobní vadě, ale v důsledku nesprávného používání pneumatik, nebo špatného technického stavu vozidla.
1. Ojeté kraje - jízda s podhuštěnou pneumatikou způsobuje výraznější opotřebení na ramenou běhounu než v jeho středu.
2. Ojetý jeden kraj - špatně seřízená geometrie může způsobit výraznější opotřebení běhounu z jedné strany ke druhé.
3. Ojetý střed - jízda s přehuštěnou pneumatikou může způsobit větší opotřebení ve středu běhounu než na jeho ramenou.
4. Nerovnoměrné opotřebení - nesprávná geometrie či závada tlumičů způsobuje nepravidelné opotřebení ("odskákání") a to většinou na hnané zadní nápravě.
5. Boule na bočnici - toto poškození je způsobeno přetržením jednoho či více vláken kostry pneumatiky a to nejčastěji v důsledku:
- najetí na překážku (obrubník, výmol,..)
- přiskřípnutí bočnice mezi překážkou a ráfkem
Přetržená vlákna kostry - vlivem jízdě na pneumatice s nízkým tlakem vzduchu dojde k zahřívání bočnice a jejímu následnému poškození. Viz. učebnicový příklad na obrázku.